Formularz zgłoszenia awarii.pdf
w siedzibie Urzędu Gminy Mełgiew ul. Partyzancka 2, 21-007 Mełgiew (pok. 201, piętro II) lub poprzez przesłanie skanu wypełnionego formularza przez e-mail (na dole).
Procedura zgłaszania usterek i reklamacji dotyczących instalacji solarnych zamontowanych przez firmę NOVUM na posesjach w Gminie Mełgiew w ramach projektu "Energia przyjazna środowisku w Gminie Mełgiew":
I. W przypadku zauważenia nieprawidłowości w działaniu instalacji solarnej Użytkownik zobowiązany jest do przeprowadzenia wstępnej oceny zaistniałej sytuacji i przed zgłoszeniem usterki do Urzędu Gminy podjęcia działania, we własnym zakresie, w celu wyeliminowania nieprawidłowości tzn.:
- W przypadku zbyt wysokiej temperatury na kolektorze należy sprawdzić, czy nie zostało wyłączone zasilanie elektryczne w kotłowni, w budynku lub w danej miejscowości. Jeśli tak, to możliwie jak najszybciej przywrócić je, ewentualnie zapewnić awaryjne zasilenie lub zasłonić kolektor ciemnym materiałem. Po przerwie w dopływie prądu elektrycznego temperatura na solarze osiągnąć może ponad 120˚C. W takim przypadku należy niezwłocznie uruchomić pompę glikolową w trybie ręcznym, aż do obniżenia się temperatury na kolektorze poniżej 100 ˚C. Jeśli nie będzie to możliwe należy wezwać serwis.
- Jeśli w zasobniku ciepłej wody temperatura wody osiągnęła 80˚C należy obniżyć jej temperaturę poprzez pobór ciepłej wody.
- Jeśli temperatura wody w zasobniku nie przekracza 50˚C w słoneczny dzień, a na kolektorze temperatura wynosi powyżej 100 ˚C należy uruchomić pompę glikolową w trybie ręcznym (patrz instrukcja obsługi sterownika) i kontrolować temperaturę na zegarach grupy pompowej oraz przepływ na grupie pompowej. W przypadku nie podwyższenia się temperatury wody w zasobniku cw i nie obniżenia się temperatury na kolektorze należy wezwać serwis.
- W przypadku braku ciepłej wody w zasobniku cw należy ustalić, czy nie było wcześniej poboru ciepłej wody, od kiedy nie ma ciepłej wody, jakie było nasłonecznienie i ewentualnie przeprowadzić czynności jak w punkcie 3.
- W przypadku braku ciepłej wody "w kranie" należy sprawdzić temperaturę wody w zasobniku, sprawdzić czy nie zostało zmienione ustawienie zaworu mieszającego i ewentualnie przeprowadzić czynności jak w punkcie 4.
II. W przypadku braku możliwości wyeliminowania we własnym zakresie, nieprawidłowości w działaniu instalacji solarnej, pomimo przeprowadzenia odpowiednich działań wymienionych w punkcie I, należy zgłosić do Urzędu Gminy informację o powstałej usterce na załączonym powyżej formularzu zgłoszenia awarii instalacji.
III. W celu przyspieszenia/ ułatwienia podjęcia działań naprawczych podczas wypełniania zgłoszenia o powstałej usterce, zachodzi konieczność, podania informacji, które pozwolą na wstępne ustalenie miejsca i rodzaju usterki. W takim przypadku należy podać co najmniej następujące informacje:
- Czy awaria polega na wycieku glikolu czy wody?
- Gdzie jest miejsce wycieku: czy na dachu, czy w kotłowni? Jeśli w kotłowni, to przy jakim urządzeniu? Wskazane jest przesłanie zdjęcia miejsca z wyciekiem.
- Jakie jest ciśnienie w instalacji glikolowej – odczyt z manometru.
- Jaka jest temperatura wody w zasobniku? Wskazane jest również podanie temperatury na solarze.
Uwaga: Nieuzasadnione wezwania serwisu oraz usuwanie usterek powstałych w wyniku nieprawidłowego użytkowania instalacji solarnej będą wykonywane odpłatnie.
W przypadku nie usunięcia usterki w terminie 3 dni prosimy o kontakt
Zgłoś problem
Lub osobiście w Urzędzie Gminy, pokój 200, piętro II. Zgłoszenia przyjmuje Pani Ewelina Czosnecka-Martyniuk.